La Galeria Galateea, în cadrul expoziției Pământ
dobrogean, scriitoarea Iulia
Militaru a susținut o lectură publică din volumul de poezii dramadoll (Casa de Editură Max
Blecher, 2012) lectură însoțită de un performance susținut de Chris Tănăsescu (poetul trupei multimedia de poezie,
pictură și muzică Margento).
Iulia Militaru a publicat
mai multe cărţi pentru copii şi o carte teoretică despre poezie, „Metaforic şi
metonimic: o tipologie a poeziei”. În 2010, i-a apărut primul volum de
poezie: „Marea Pipeadă”, pentru care a primit premiile: „Tânărul poet al anului
2010” şi „Tânărul scriitor al anului 2010”, în cadrul „Galei Tinerilor
Scriitori”.
Chris Tănăsescu este poet, eseist, critic și traducător. Numit de
criticul Antonio Pătraș "omul-spectacol", Chris Tănăsescu este
cel care a determinat apariția trupei Margento, din care mai fac
parte, pictorul Grigore Negrescu, instrumentiștii Costin Dumitrache și Vali
Baicu și, nu în ultimul rând, Maria Raducanu, o voce cu timbru aparte.
…………………………………………………………………………………………………..
“dramadoll” este un volum colectiv scris
împreună cu Anca Bucur și completat de grafica Cristinei Budar. Cartea face parte dintr-un
proiect mai amplu, fiind rezultatul colaborării celor trei, în vederea
realizării unui dialog între diferite stiluri, arte (poezie, grafică, video,
sunet) şi autori. Cartea este o îmbinare de texte și voci înglobate în desen,
urmărind, în primul rând, relația scriiturii cu imaginea, mai degrabă decât un
fir narativ propriu-zis. Povestea se naște de cele mai multe ori la limita
dintre fragmentele aflate în tensiune și aparținând unor genuri sau autori
diferiți.
Cartea este împărțită în trei capitole: „Ultima
ispită a lui Puck”, „Imagini din ziua a opta” și „De ce o carte în comun”,
fiecare capitol fiind construit prin tehnici distincte (printre care, cele mai
importante: colajul și scrierea necreativă). Cel din urmă: „De ce o carte în
comun”, cu aspect de jurnal, transformă confesiunea, proprie acestui gen, în
eseu-teoretic; funcționând și ca o concluzie a celorlalte două părți care-l
preced.
Miza acestui puzzle textual,
cum bine observa Cezar Gheorghe, în cronica sa, este găsirea unor „moduri de
individuație depersonalizate, posibile în afara persoanei, subiectului… Poezia
e imanență pură datoare să exprime mai multe vieți, mai multe deveniri, în
același timp.”
…………………………………………………………………………………………………..
Expoziția “Pământ
dobrogean” își propune să
readucă în atenția bucureștenilor tradiția manifestărilor în domeniul ceramicii
profesioniste. Debutul acestor evenimente a avut loc la începutul anilor
’70 , la Medgidia. Cei care au impulsionat, susținut și organizat acest
eveniment intitulat Simpozionul de Ceramică Monumentală, au fost maeștrii
Costel Badea și Patriciu Mateescu.
În deceniul ’90 au fost continuate aceste manifestări cu
Simpozioanele Internaționale de Ceramică “Hamangia” care s-au desfășurat la
Constanța, sub îndrumarea lui Gheorghe Fărcășiu. În prezent, ceramistul Eusebio
Spînu se ocupă de Salonul Național de Ceramică “Costel Badea”.
În cadrul expoziției “Pământ
dobrogean” participă 9
ceramiști: Gheorghe Fărcășiu, Alfred Ipser, Petre Manea, Nicolae
Mira, Eusebio Spînu, Florentin Sârbu, Alexandru Nestorescu, Alexandru Isopescu
și Vasile Filip. Grupul constănțenilor invită în expoziția de la galeria
Galateea un ceramist din Bulgaria, Ilia
Iankov și un grafician, Gabriela Gheorghe. Cei 11
expozanți ne introduc în atmosfera limbajului plastic divers, dar cu un numitor
comun: pamântul dobrogean pe care îl modelează și pe care pășesc zi de zi.
GALERIA GALATEEA
Calea Victoriei 132, sector 1, Bucureşti
Raluca Băloiu, Manager Galerie
Raluca Băloiu, Manager Galerie
tel: + 40 745 355 941; +40 21 317 38 14
e-mail: galeriagalateea@yahoo.com