Faceți căutări pe acest blog

Marius Georgescu - "Crisalide"


Joi, 31 mai 2012, a avut loc vernisajul expoziţiei de ceramică şi sticlã semnatã Marius Georgescu, la galeria Galateea, Calea Victorie nr 132, sector 1, Bucureşti. 

Tema crisalidei atinge, subordonându-se simbolului numărului treisprezece, ideea stării de trecere între două faze ale existenţei – o moarte aparentă, o nemişcare în care, tăcut timpul transformă şi pregăteşte fiinţa pentru o nouă etapă a existenţei.
Numărul treisprezece este un semn al transformării. Este impulsul dat de creator spre a depăşi o etapă şi a începe o alta.
Metafora coconului şi a crisalidei fac aluzie la această metamorfoză lăuntrică a sufletului în care coordonata temporală este implicită şi devine unica direcţie în care se poate opera alchimiyarea ființei.
Silueta umană, introdusă deliberat în spaţiul coconului, exprimă momentul de percepţie a propriei noastre deveniri sau a propriei existenţe, a tot ceea ce se poate concretiza în afirmaţia “eu sunt”.
E teritoriul unde timpul îşi pierde unidirecţionalitatea şi devine “spaţiul” în care îl regăsim mereu pe acest “eu sunt”, fie că aparţine trecutului, viitorului sau unei potenţialităţi nicicând exprimate.
E teritoriul unde spaţiul este acum “clipa” celui mai intangibil “eu sunt” – singurul real.
Acel “eu sunt” prin care curge multitudinea celorlalţi “eu”, cel care dă semnificaţie fluxului şi refluxului clipelor care trec prin crisalida fiinţei noastre, rămânând totuşi veşnic acelaşi : UNU.
Acel “eu sunt” vulcanic, aşezat pe un tron în mijlocul lumii, care, aruncând şuvoi de foc, uneşte miezul pământului cu bolta înstelată.
Marius Georgescu



Marius Georgescu este un artist cenzurat, reflexiv – aş risca să-l încadrez într-un model fundamental de atitudine, prin termenul „clasic” sau „apolinic” – pentru care ideea se află mai întâi, ca generator ce motivează gestul facerii. Ideea „coboară” din planul său vibrator, subit în formă, devenind stare transmisă a mesajului dar nu neapărat decodată şi împărtăşită, datorită unei hermeneutici latente niciodată definitiv dezvăluite unui neiniţiat. Atitudinea, care presupune o anumită pregătire şi practică meditativă, are legătură cu artele rituale din tradiţia extremorientală unde se exersează conţinuturi spirituale vizând deopotrivă totalitatea existenţei, precum şi perfecţionarea lăuntrică. Acesta este întărită şi de faptul că, la un concept riguros, artistul îşi alege de regulă soluţii de formalizare extrem de suple menţinând materia care instaurează forma într-o stare de transparenţă.
Prof. Univ. Dr.Cornel Ailincăi