Faceți căutări pe acest blog

Lectură publică din dramadoll si performance Iulia Militaru și Chris Tănăsescu

La Galeria Galateea, în cadrul expoziției Pământ dobrogean, scriitoarea Iulia Militaru a susținut o lectură publică din volumul de poezii dramadoll (Casa de Editură Max Blecher, 2012) lectură însoțită de un performance susținut de Chris Tănăsescu (poetul trupei multimedia de poezie, pictură și muzică Margento). 

Iulia Militaru a publicat mai multe cărţi pentru copii şi o carte teoretică despre poezie, „Metaforic şi metonimic: o tipologie a poeziei. În 2010, i-a apărut primul volum de poezie: „Marea Pipeadă”, pentru care a primit premiile: „Tânărul poet al anului 2010” şi „Tânărul scriitor al anului 2010”, în cadrul „Galei Tinerilor Scriitori”.

Chris Tănăsescu este poet, eseist, critic și traducător. Numit de criticul Antonio Pătraș "omul-spectacol", Chris Tănăsescu este cel care a determinat apariția trupei Margento, din care mai fac parte, pictorul Grigore Negrescu, instrumentiștii Costin Dumitrache și Vali Baicu și, nu în ultimul rând, Maria Raducanu, o voce cu timbru aparte.
…………………………………………………………………………………………………..

dramadoll” este un volum colectiv scris împreună cu Anca Bucur și completat de grafica Cristinei BudarCartea face parte dintr-un proiect mai amplu, fiind rezultatul colaborării celor trei, în vederea realizării unui dialog între diferite stiluri, arte (poezie, grafică, video, sunet) şi autori. Cartea este o îmbinare de texte și voci înglobate în desen, urmărind, în primul rând, relația scriiturii cu imaginea, mai degrabă decât un fir narativ propriu-zis. Povestea se naște de cele mai multe ori la limita dintre fragmentele aflate în tensiune și aparținând unor genuri sau autori diferiți. 
Cartea este împărțită în trei capitole: „Ultima ispită a lui Puck”, „Imagini din ziua a opta” și „De ce o carte în comun”, fiecare capitol fiind construit prin tehnici distincte (printre care, cele mai importante: colajul și scrierea necreativă). Cel din urmă: „De ce o carte în comun”, cu aspect de jurnal, transformă confesiunea, proprie acestui gen, în eseu-teoretic; funcționând și ca o concluzie a celorlalte două părți care-l preced.
Miza acestui puzzle textual, cum bine observa Cezar Gheorghe, în cronica sa, este găsirea unor „moduri de individuație depersonalizate, posibile în afara persoanei, subiectului… Poezia e imanență pură datoare să exprime mai multe vieți, mai multe deveniri, în același timp.”
…………………………………………………………………………………………………..

Expoziția “Pământ dobrogean” își propune să readucă în atenția bucureștenilor tradiția manifestărilor în domeniul ceramicii profesioniste.  Debutul acestor evenimente a avut loc la începutul anilor ’70 , la Medgidia. Cei care au impulsionat, susținut și organizat acest eveniment intitulat Simpozionul de Ceramică Monumentală, au fost maeștrii Costel Badea și Patriciu Mateescu.
În deceniul ’90 au fost continuate aceste manifestări cu Simpozioanele Internaționale de Ceramică “Hamangia” care s-au desfășurat la Constanța, sub îndrumarea lui Gheorghe Fărcășiu. În prezent, ceramistul Eusebio Spînu se ocupă de Salonul Național de Ceramică “Costel Badea”.
În cadrul expoziției “Pământ dobrogean” participă 9 ceramiști: Gheorghe Fărcășiu, Alfred Ipser, Petre Manea, Nicolae Mira, Eusebio Spînu, Florentin Sârbu, Alexandru Nestorescu, Alexandru Isopescu și Vasile Filip. Grupul constănțenilor invită în expoziția de la galeria Galateea un ceramist din Bulgaria, Ilia Iankov și un grafician, Gabriela Gheorghe. Cei 11 expozanți ne introduc în atmosfera limbajului plastic divers, dar cu un numitor comun: pamântul dobrogean pe care îl modelează și pe care pășesc zi de zi.

GALERIA GALATEEA
Calea Victoriei 132, sector 1, Bucureşti
Raluca Băloiu, Manager Galerie
tel: + 40 745 355 941; +40 21 317 38 14
e-mail: galeriagalateea@yahoo.com